Kjøpsvilkår

Leveringsbetingelser og risiko

Stylechild.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på kontakt@stylechild.no.

Til våre utenlandske kunder: Dersom du har valgt sporing på din forsendelse og mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt. Hvis du har valgt fraktalternativet uten sporing får du ikke dekket tapet.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Sikkerhet

Stylechild.no tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på kontakt@stylechild.no.

Retur & Reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:

  1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på kontakt@stylechild.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
  2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
  3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Av hygieniske årsaker kan ikke badetøy og undertøy returneres, se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på kontakt@stylechild.no dersom du har spørsmål.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til kontakt@stylechild.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på kontakt@stylechild.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Reklemasjonsregler:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Style Childs Nettbutikks regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: Forbrukerombudet

Bestilling

Stylechild.no fører merkeklær og tilbehør for deg som følger med på trender og som er opptatt kvalitet.

Du ser hvilke størrelser og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på kontakt@stylechild.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Betaling

MVA på 25% inngår i alle priser.

Toll/VAT kan tilkomme på utenlandske ordre. Stylechild.no tar ikke på seg ansvar for eventuelle avgifter.

Du kan velge mellom betalingskort, Paypal eller Dibs faktura som betalingsmetode.

For å bestille varer hos Stylechild.no må du ha fylt 15 år, eller ha skriftlig godkjenning fra en foresatt. Stylechild.no kan uten forvarsel kansellere bestillinger som ikke oppfyller disse kravene og som en konsekvens utestenge brukere på ubestemt tid.

Paypal

Handle trygt med Paypal! Millioner av kunder verden over bruker PayPal av én eneste grunn: Det er enkelt. Du må bare skrive inn e-postadressen og passordet ditt for å bekrefte betalinger. Det går mye raskere enn å grave frem lommeboken og kortet. Style-Child.no foretrekker Paypal som betalingsform.

Kortbetaling

Slik gjør du: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.

Velg betaling med VISA eller MasterCard.

Fyll inn kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).

Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.

Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.

Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

Betaling med Klarna Faktura

Når du velger faktura («Betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette.
Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45,- og renten er på 22 %.

Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
Velg betaling med Klarna «Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Klarna, kan Klarna gjennomføre en kredittsjekk på deg.
Dette vil du bli varslet om i etterkant. Du skal innen 14 dager motta en faktura enten per post, eller per e-post, til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Klarna. Kontaktinformasjon finner du på https://klarna.com/no/support.

Oppretting og oppdatering av kundekonto

For å opprette kundekonto hos Stylechild.no, klikker du på «min konto» og «opprett ny konto». Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk «send». Du vil motta en bekrefelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på «min konto» med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på «min konto» og klikker på «endre» eller «behandle adresser». Trykk på «lagre» når endringen er gjennomført.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre.

Style Child AS

Org.nr. 916 832 133

Translate »

Join our newsletter

SIGN UP TO
OUR NEWSLETTER TODAY AND GET

10% OFF

Your first order


Be the first to know about our news, campaigns and sales.